Du opretter dig som kunde hos Rykkerportalen. dk ved at opgive nogle få informationer. Så snart du har modtaget vores bekræftelsesmail er du klar til at lægge dit første krav op. Vi begynder dog først at rykke for dine krav, når vi har checket dine oplysninger.
På de udsendte rykkere lægger vi rykkergebyr, inkassoomkostninger og renter (morarenter) på. Når hele det udestående beløb er betalt, afregnes det indbetalte, så du får regningsbeløbet plus inddrevne morarenter, mens vi beholder provision, rykkergebyr og inkasso omkostninger.
Vi rykker din kunde med 10 dages interval. I langt den overvejende del af tilfældene vil dine kunder betale indenfor de næste uger. Først rykker vi tre gange for beløbet, hvor hver rykker pålægges et gebyr på 100 kr. Rykker 2 og 3 pålægges yderligere morarente. Efter rykker 3 (inkassovarsel) overgår sagen til inkasso hos vores samarbejdspartner, Dansk Kreditor Service (DKS), hvorved der pålægges yderligere 100 kr i gebyr for overdragelse til inkasso, samt inkassoomkostninger.
DKS udsender inkasso breve, og hvis kunden stadig, mod forventning, ikke betaler, sender DKS inkassokonsulent på besøg hos kunden. Hvis kunden ikke er i stand til at betale, bliver kunden registreret som skyldner i Debitorregistret. Her vil skyldneren være registreret i op til fem år, med mindre de betaler deres udestående til Rykkerportalen / DKS. På fem år kan meget ske, hvorfor man ofte ser at en regning betales et stykke tid efter registreringen.
Dato : 17.06.2014